علت انتخاب اشتباه جوانان در ازدواج چیست؟
ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
چهار شنبه 8 مهر 1394برچسب:, :: 19:50 :: نويسنده : ریحانه

 ازدواج یکی از بزرگ‏ترین و مهم‏ترین انتخابهای انسان و از بیادماندنی ترین رخدادهای زندگی هر دختر و پسری می باشد و اهمیت آن در اسلام به اندازه ای است که پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: «هیچ بنایی در اسلام مهم تر از ازدواج نیست” اما اینکه چرا عده ای در انتخاب خود دچار اشتباه می شوند و این رخداد عظیم به خاطره ای تلخ تبدیل می شود را در گفتگو با کارشناس مسائل دینی حجت الاسلام سید رضا موسوی جویا شدیم:

 

اشتباهات بزرگ جوان ایرانی در ازدواج کدام است؟

زندگی مشترک در یک نگاه کلی به چهار بخش تقسیم می گردد:

۱) انتخاب همسر، ب) دوران موقت عقد، ج) زندگی مشترک، د) فرزندپروری.

برای موفقیت در زندگی، باید مهارت های هر دوره را دانست. راز مرگ زندگی و ناکامی و حسرت، جهل و نادانی است. امام علی(ع) فرمود: ریشه همه زشتیها و ناکامی ها، جهل و نادانی است.

سبک و شیوه ازدواج در هر دوره ممکن است متفاوت باشد، اما اصول آن که باید آگاهانه، با مشاوره و با مطالعه، و با اندیشه عمیق صورت پذیرد، یک معیار جهانی و عقلانی است.

 

 چرا جوانان ، در انتخاب همسر، دچار خطا و اشتباه می شوند و آمار طلاق  روز افزون است؟

۱) چرا اشتباه نکنند؟ وقتی هیچ اطلاعی از فرایند ازدواج ندارند، چرا شاهد مرگ کانون خانواده نباشیم؟ نه جوانان می دانند و نه خانواده های محترم، کمترین اطلاعی از فرایند انتخاب همسر و مهارت همسرداری دارند.

باور کنیم که همسرداری و فرزندپروری، مهارت های لازمی است که اغلب ما از آن بی خبریم و انگیزه ای هم برای دانستن در ما وجود ندارد.

۲) یکی دیگر از اشتباهات فاحش آن است که چون روابط مطلوب و ارزشی میان دختران و پسران ایرانی، به روابط آزاد و بدون رعایت حریم های مکتبی و ارزشی تبدیل شده است، و نامحرمان، در کف خیابان ها و در شبکه های اجتماعی، با نادیده گرفتن همه اصول ارتباطی، با هم در بدترین شکل ممکن ارتباط برقرار می کنند، نباید انتظار خانواده بسامان و با دوام را داشت، چون ارتباطات، به وابستگی و توهم عشق منجر می شود، و دیگر فرایند ازدواج، که یک فرایند عقلانی و منطقی است، طی نخواهد شد. بنابراین، یکی از علل طلاق ها این است که بدون شناخت لازم، ازدواج رخ می دهد، و سبب آن عشق های خیابانی و دلبستگی های هیجانی و زودگذر است.

۳) سوم این که، معیارهای برخی از جوانان و حتی خانواده های محترم، برای ازدواج نادرست است. کافی است که دوستان، معیارهای ازدواج شان را روی کاغذ بنویسند، سپس آنها را با معیارهایی که قرآن حکیم و حدیث، که در آثار متعدد آمده است مقایسه کنند.

 

آثار این گونه ازدواج ها(ازدواج بدون حداقل مهارت و با معیارهای غلط) چیست؟

نتیجه اش، طلاق عاطفی، طلاق محضری، آمار روزافزون فرزندان طلاق، بروز نفرت میان همسران، خیانت ها، پدیده زنان بیوه، و ازدواج گریزی، و ده ها آسیب اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی است.

 

آثار ازدواج گریزی چیست؟

آثار ازدواج گریزی هم، سبب گسترش روابط دختر و پسر، همباشی های غیرقانونی و غیرشرعی(بردگی مدرن جنسی)، رشد پدیده زنان خیابانی، و ده ها آسیب جدی فرهنگی و سیاسی است، که دود آن به چشم خانواده پاک ایرانی و جامعه اسلامی خواهد رفت.

اگر مسؤولان محترم اجرایی، قضایی و تقنینی کشور، باید از مرحله شعار عبور کنند، و واقعاً برای نجات خانواده ایرانی، و جوانان پاک کشور، گام های عملی و اساسی بردارند، تا جلوی فزاینده آسیب های گفته شده بالا را گرفت.

 منبع: پایگاه خبری اقطاع


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: